Mina intervjuer


Texten här är på engelska för alla våra engelskspråkiga besökare samt att en del intervjuer är på engelska. Honesty4u har idag besökare från 137 länder i alla världsdelar.
OBS! Skrolla ner för att se alla intervjuer!

In here I will do some interviews with YOU, in English or Swedish!

Do you have a story to tell?
Your story can be almost about anything.

Are you annoyed about something?
Do you want to share a sunshine story with our listeners?
Let us hear YOUR story!

This is how to do it:
Just write a brief explanation of your story and send it in an email to honesty4u@hotmail.se, and I will call you up in Skype.
Don’t forget to write your Skype address in your email. If you don’t have Skype let me know.
In Skype we will talk about your story, and we will together decide a date and time for the interview. The interview will also be in Skype.
You can be anonymous in the interview, if you like.

You must have speakers (or head phones) and microphone.

Let’s hear YOUR voice!
In Swedish we say, GÖR DIN RÖST HÖRD!

If you like what you see or hear in this website, copy the link and send it to all your friends. If you don’t like this website, tell me about it!

/Lars Agerstig
Email address: honesty4u@hotmail.se 

Note: From now on you better make your comments below every actual interview!
The comments you see below in this page, are the old ones before we changed
the system.

INTERVIEWS:

32. Intervju med superrasisten Nina Drakfors 2017-03-22.
Är hon verkligen så hemsk?
Vad hände efter förra massmediedrevet mot henne?
Klicka här för att lyssna!
_______________________________________________________________________

31. Lennart Matikainen intervjuas om otrygghet för medborgarna, trots politikernas stolta planer i budgetpropositionerna. 2016-09-20.
Var gick det fel?

Klicka här för att lyssna!
_______________________________________________________________________

30. Lennart Matikainen intervjuas om feminismen och huruvida feminismen skyddar brottsoffer eller gärningsmän. 2016-08-22.
Lennarts saklighet och kunskap inom detta och andra ämnen är minst sagt imponerande.
Hans kloka och lugna röst behövs i dagens vansinniga samhällsklimat!
Klicka här för att lyssna!
_______________________________________________________________________

29. Ulf Holmgren intervjuas angående händelser vid Folkets demonstration 30/1 2016 vid Norrmalmstorg. 2016-02-05.
Intervjun utvecklades till en nästan heltäckande frågestund om de problem Sverige står inför nu och i framtiden.
Klicka här för att lyssna!
_______________________________________________________________________

28. Lina Eriksson intervjuas om våldtäkter och otrygghet. 2016-01-15.
Det är hög tid att ta upp problem med våld och den otrygghet kvinnor känner i Sverige idag. Vad bör vi göra åt dessa problem? Lina GÖR SIN RÖST HÖRD!

Klicka här för att lyssna!
_______________________________________________________________________

27. Nina Drakfors intervjuas om mediadrevet mot henne. 2015-12-10.
Nina berättar om sin situation efter det att hon gått över från Socialdemokraterna till Sverigedemokraterna och det falskspel och smutskastning hon har fått utstå efter detta.
GÖR DIN RÖST HÖRD!
Klicka här för att lyssna!
_______________________________________________________________________

26. Distriktssköterskan Yvonne i Skåne intervjuas 2015-10-19.
Vi talar om orättvisor mellan så kallade flyktingar och den inhemska befolkningen samt lite funderingar om hur det drabbar vården.

GÖR DIN RÖST HÖRD!
Klicka här för att lyssna!
_______________________________________________________________________

25. Henrik Rönnquist intervjuas om Pegida Sverige. 2015-07-01.
Vad är Pegida och vad vill de åstadkomma?
Har Pegidas förespråkare samma lagstadgade rätt till yttrandefrihet som andra grupper i vårt samhälle eller gäller någon slags särlagstiftning?
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

24. Galleristen Henrik Rönnquist intervjuas angående Lars Vilks, Dan Park och domstolsbeslutet, HMF, Hets Mot Folkgrupp. 2015-06-21.
Vad hände egentligen?
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

23. Erik Andersson intervjuas om det stundande nyvalet i Mars 2015.
Han ger oss även sin syn på vad olika valresultat kan innebära för det parlamentariska läget. 2014-12-05.
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

22. Erik Andersson intervjuas om Sveriges nya minoritetsregering och dess möjligheter att regera. Kommer det att bli nyval och i sådana fall när? 2014-10-16.
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

21. Ali intervjuas om tiggeri och zigenare och om hur samhällsklimatet påverkas.
Hur ska vi kunna lyfta fram detta problem när fulmedia vägrar diskutera det som ett problem? 2014-07-28.
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

20. Intervju med Avpixlats krönikör Björn Norström på plats på Filippinerna.
Vi diskuterar frågor om filippinska skolbarns disciplin och viljan att lära sig, jämfört med svenska skolbarns attityder.
Hur ska svensken kunna vakna, när traditionell media mörkar sanningen?
Vi tar även upp frågor om eventuellt valfusk i höstens riksdagsval 2014. 2014-07-22.
Klicka här för att lyssna
.
_______________________________________________________________________

19. Ali intervjuas om massinvandringens följdverkningar.
Vad händer nu och vad kommer att hända i framtiden? 2014-04-27.
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

18. Fredrik och hans fru gick på restaurang och de var en hårsmån från att bli avrättade av en invandrare med hagelgevär. Lyssna på hans hemska upplevelse som brottsoffer. 2014-03-26.
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

17. Ingrid Carlqvist berättar om mänskliga friheter, såsom exempelvis yttrandefriheten. 2014-03-05.
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

16. Fredrik berättar om ”galenskapen” med rasistanklagelserna mot vanliga svenskar som inte är rasister. 2013-12-20. 
Klicka här för att lyssna. 
_____________________
__________________________________________________

15. Krönikören Björn Norström intervjuar Lars Agerstig om bland annat medieklimatet på Filippinerna jämfört med Sverige. 2013-11-28. 
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

14. Intervju med Johan angående ”galenskapen” med befolkningsplittringen.
Här får du höra obehagliga sanningar om det sanna skälet, till varför alla västvärldens länder har problem med främst muslimsk invandring. 2013-10-25.
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

13. Listen to the second interview with Mr. Jim Humble when he talks about MMS 2 and CDS, Chlorine Dioxide Solution. This 80 year old man is really fantastic!
He is a fountain of knowledge! You will understand what I mean when you hear him.
 Oct. 21, 2013 

Click here to listen.
_______________________________________________________________________

12. Eva Jarl intervjuas angående “galenskapen” med den nya Färdtjänstlagen, som gör gamla och sjuka människor till andraklassens medborgare. Okt. 8, 2013.
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

11. Tobias berättar om “galenskapen” med invandringspolitiken, där brottslingar belönas och de laglydiga bestraffas med fler och högre avgifter samt indragningar. Okt. 7, 2013.
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

10. Peter intervjuas om ”galenskapen” när det gäller den svenska äldrevården, där nedskärningar i budgeten ger de gamla ett ovärdigt liv. Okt. 2, 2013.
Klicka här för att lyssna.

_______________________________________________________________________

9. Interview with Jim Humble about MMS, Master Mineral Solution.
Jim Humble is one of the true heroes in our world today. Sept. 25, 2013 
Click here to listen.
_______________________________________________________________________

8. BAN71, Avpixlats krönikör Björn Norström, beskriver ”galenskapen” angående integrationen av invandrare i Malmö. Sept. 23, 2013
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

7. Johan intervjuas om lagen och ”galenskapen” att behöva betala Tv-licens, trots att du inte har en Tv! Sept.22, 2013
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

6. BAN71, Björn Norström intervjuas om politiska vänsterargument. Mars 31, 2013
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

5. BAN71, Björn Norström intervjuas om svenskarnas oförmåga att lösa problem och journalisternas makt över politikerna. Mars 21, 2013
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

4. ”Fallet Axel”. Tomas Gidlöf, pappan som inte fick vara far och det lilla barnet som aldrig fick någon pappa! Mars 14, 2013
Klicka här för att lyssna
_______________________________________________________________________

3. BAN71, Björn Norström beskriver det politiska kaoset i Sverige på ett genialt sättFeb. 24, 2013
Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

2. Våldet som förnekas av media. Micke brutalt sparkad i huvudet av
10 – 15 nysvenskar. 
Feb. 9, 2013

Klicka här för att lyssna.
_______________________________________________________________________

1. Listen to this fantastic man! He is one of the true heroes in my opinion.
Mr. Noel Galdo really gives us all an important perspective of life. 
Jan. 8, 2013

Click here to listen.
_______________________________________________________________________

58 tankar på “Mina intervjuer

      • Lasse, tror du inte på att vi fick en förvandling av svenska folket till det sämre?
        Exakt vad denna lilla artikel handlar om.
        Din verksamhet har givetvis ingenting med människors beteendemönster att göra, om man ska ta dig på orden, om att denna story, är bara ett påhitt som har gjort vårt land värdelöst.
        Vad vet du för något som alla skulle veta? Det är verkligen att överskatta folkets politiska begåvning, som många anser vara under isen.
        Så gör dig själv en tjänst, överskatta inte din omgivning att vara hyvens folk! Du har ju redan ansett mig vara för begåvad, så att du inte hänger med längre, för i din verkstad har du bara skapat ditt eget ideal till att vara människa.
        Men enligt Antropologerna som har blivit nertystade av massmedia och politiker har mycket att förkunna, att det finns massor av begåvningar som tystas ner, trots att de har mycket att förkunna för oss.
        Så du är inte ensam klok gubbe utan många andra finns också, som är värt att lyssna på!

  1. Säg hela sanningen det Romerska riket grundlade och visade på hur man driver sina slavar att bygga upp sin struktur av att få vara världshärskare!
    Det här systemet har används allt sedan dess!
    den dagen du håller med mig att störta det världsomfattande politiska systemet då blir även du trodd på dina åsikter och inte längre en medlöpare!
    https://web.archive.org/web/20170925134239/http://blog.lege.net/?/384-Monarkin-Staten-Sverige.html

    • ar4ne! Vad i hela friden babblar du om? Jag medlöpare?
      Det tar nog priset som årets största skämt!
      Skillnaden mellan dig och mig, är att jag åtminstone vet vad jag talar om och även förstår var jag ska tala eller skriva.
      Ditt inlägg här har ju inte ett skvatt med denna avdelning att göra på Honesty4u.

      /Lars Agerstig
      honesty4u@hotmail.se

      • Missförstå mig rätt.
        Du klarade inte utav att förstå att det var en generell bild som så få har förstått och var inte riktat mot dig. Du måste inse att det kommer in folk på din blogg som inte ens förstår vad bloggen är menad för och om de läser vad jag skrev så får de en tankeställare eller hur.

        • Nja, den enda tankeställaren de kanske får, är att Du inte har förstått att det i grunden inte är det politiska systemet som det är fel på, utan istället tillämpningen av det!
          Man kan följaktligen skapa vilket system som helst men om sedan folket i systemet missbrukar själva systemet innifrån, så lär inget system i världen kunna fungera!
          Det är just av den orsaken som tjänstemannaansvaret och andra kontrollsystem har avskaffats, för att enklare kunna missbruka systemet.

          Du har dessutom fel i att vårt system fungerar som på Romartiden!
          Tvärtom har systemet ändrats helt och hållet sedan dessa dagar.
          På den tiden slog härskarna sina undersåtar uppifrån och ned medan dagens härskare (Globalisterna) istället skapar två grupper som strider mot varandra horisontellt och där de i förväg med ekonomiska medel sett till vem som ska bli vinnaren. Dessutom syns dagens härskare inte alls!

          Det är alltid bra att läsa lite historia och jämföra men då måste man även ha kunskap om både dåtid och nutid!
          Har man inte det, så blir det mesta fel som i din kommentar!

          /Lars Agerstig
          honesty4u@hotmail.se

          • Tack för den upplysningen att Romartiden inte har påverkat våra politiska system, det var något nytt som historieforskarna inte går med på.
            Om du ska förklara dig så bör du fördjupa dig i din privata historieforskning och får en acceptans att det är helt korrekt!
            Att nämna något som kanske har pågått i femtio år och inte ens det, är dålig stil av dig, så någon historieforskare kan du aldrig bli!

    • It is very easy to subscribe for this blog!
      Just push the ”Follow” button in the right down corner.
      There you put in your email address, and every time
      there is an update on this website, you will receive
      an email.

      Welcome back!

      /Lars Agerstig
      honesty4u@hotmail.se

  2. Hallå där Lars!..att lyssna på dig o Anders..Ban71 var lite som att öppna ett fönster..o släppa in en dust av ren luft..jag bor i ett område som fått större delen av sin svenska befolkning utbytt sen 7-8 år….och det är svårt att ha en sund dialog med vanliga svenskar om vad som händer i Sverige just nu..antingen förstår de inte eller så vill de inte,tar man ställning så är ju följden att man ska agera,eller hur….,så då får man prata mest med folk utom gränserna om detta..skype är bra…det här låter ju faktiskt inte klokt,men så är det.

    • Hej Lill!

      Ja, både Ban71 och jag gillar frisk luft!
      Du har alldeles rätt i att de flesta inte vill förstå,
      därför att det samtidigt innebär att man måste ta ställning
      och agera.
      Det är ju lättare att låta bli och istället blunda!
      Du är välkommen in här närhelst du vill andas lite och självklart
      får du mycket gärna själv bidra med lite frisk luft, genom att
      skriva en krönika på sidan YOUR CHRONICLES, eller deltaga i en
      intervju med mig på Skype.
      Just det du säger här, bör vara ett intressant samtalsämne.

      Du har väl bokmärkt sidan eller klickat på ”Follow-knappen”, så
      du automatiskt får ett email varje gång det publiceras något nytt?

      Välkommen åter!

      /Lars Agerstig
      honesty4u@hotmail.se

  3. En intressant manifestation, en folkets vilja. Personligen svag för folkrörelser.

    Hoppas många svenskar engagerar sig, ingen politisk manifestation. Förbjudet!

    Man bär svenska flaggan, det är allt.

    Ett bra initiativ, jo jag kommer att vara där!
    http://www.exponerat.info/uppropet-klart-16-juni-tagas-det-med-krav-pa-regeringens-omgaende-avgang/

    (Lasse A boendes utomlands, så även många andra, har giltigt förfall!)

    Jag bryr mig inte om tokstollarna kastar stenar på oss,!
    Dom kan aldrig bryta ner eller skrämma min demokratiska själ.
    Jag krigar för demokrati, inte bara för mig, så även för alla andra svenskar.

  4. Inspirerad av intervjun med BAN71.

    Letade fler ljudklipp, hittade av en slump en Dan Eriksson [Radio Framåt].
    Han skojar lite men med en del tänkvärt material, där en intervju med Lisa Bjurwald i P3 utgör grunden.
    LB, självutnämnd ”expert” på högerextremism, ”journalist”, ”författare”.
    Förstås är LB knuten till Expo.

    Inte tidigare lyssnat på Radio Framåt, har inte heller något engagemang med SvP.

    Lyssningsvärt där åsikts- och yttrandefrihet berörs.

    Att LB var en åsiktsdiktator visste jag, men vad är det för stolpskott som intervjuar LB i P3? Hon jobbar på SR, vår radio som skatten går till.

    • Hej igen folk_hemmet!

      Ja jisses, vem är förvånad!
      Dessa så kallade journalister som jobbar på svensk Radio och Tv, har helt glömt
      bort första sidan av läroboken på journalisthögskolan.
      Snyggt inlagda och bra kommentarer av Radio Framåt!

      Att bli inspirerad av BAN71 är heller inte svårt. Den mannen vet vad han talar om!

      Jag vill samtidigt här varmt rekommendera att läsa de krönikor som kommit in
      till sidan YOUR CHRONICLES, här på Honesty4u!
      Dessa krönikor var och en för sig, är minst sagt klarsynta betraktelser över
      det Sverige jag idag kallar för Absurdistan. Under knappen MY WEEKLY THOUGHTS, hittar du mitt tal till den nya nationen ABSURDISTAN.
      Varenda person i Sverige borde läsa dessa krönikor, och jag hoppas samtidigt att även jag kan tillföra några funderingar med mina veckotankar!

      Läs, kommentera och skriv gärna egna krönikor och skicka till honesty4u@hotmail.se .
      Ämnet är fritt och jag publicerar allt som är av intresse!

      Länka, prata och argumentera med varenda person i den sovande delen av befolkningen.
      Vi har bara den här chansen! Efter 2014 är det rökt!
      Jobba på!

      Tack för alla dina intressanta inlägg här och välkommen med fler!

      /Lars Agerstig
      honesty4u@hotmail.se

  5. Thanks for the marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you are a great author.
    I will make sure to bookmark your blog and will eventually come back in the
    future. I want to encourage you to definitely continue your great writing, have a nice evening!

    • Hi villas!

      Thank you for your nice words!
      As you might have seen already you can click the ”follow” button and
      then you will receive an email automatically when I publish a new post.
      Welcome back!

      /Lasse Agerstig

  6. Hej!

    Arbetat i olika delar av vår värld i många år. Sett många olika kulturer.

    Sverige är numera ett konstigt land, ett land jag inte känner igen.

    Jag som är anhängare av Per Albin Hanssons folkhemstanke.

    Var tog tanken om folkhemmet vägen?

    Var det demoniserande dogmatiska kulturmarxister som förstörde tanken om ett folkhem?

    (känns nästan som om jag måste ursäkta mig för att jag älskar mitt Sverige)

    • Hej folk_hemmet!

      Ja, du är sannerligen inte ensam om att inte känna igen Sverige!
      Jag har sett Sverige utifrån nu i tre år och bara på dessa tre år
      har Sverige förändrats enormt!
      Jag ser hur media mörkar det som händer i Sverige, eftersom utländsk
      media ofta har en helt annan vinkling. Inget tycks vara svenskt längre!

      Vi får se om vår befolkning kan resa sig igen? Det blir nog svårt med
      tanke på det befolkningsbyte som äger rum varje dag.
      Som jag ser det, så tror jag faktiskt att valet 2014 är det sista
      riktigt viktiga valet i Sverige.
      Jag hoppas att mina landsmän ska vakna ur törnrosasömnen.
      Jag gör vad jag kan för att väcka dem.
      Vi kämpar på, så får vi se hur det går!

      /Lasse Agerstig

  7. Visst….
    Jag håller med dig om NWO tanken.
    Visst det kan inte vara en tillfällighet att nästan alla stater är skuldsatta över öronen och att vissa länder har en massinvandring av bibliska mått.
    Det finns givetvis en plan bakom detta.
    Och det är en plan eliten har jobbat länge på för att realisera.
    Konstigt är dock att en massa vänsternissar sponsrar massinvandring med tanke på att de som drabbas värst är arbetarklassen som ju är en grupp som vänstern säger sig värna.
    Men vänsterns engagemang för arbetarklassen kanske bara är en set up.

    • Hej igen Analytikern!

      Ja, man kan verkligen undra ibland vad vänstern har för målsättning
      överhuvudtaget? För mig tycks det mest, som om de bara är emot allt
      som har med sunt förnuft att göra, men det är bara min egen reflektion.

      /Lasse Agerstig

  8. Hmmm… intervjun med BAN 71 om att inte få prata om invandringen i Sverige
    I intervjun efterfrågas en logisk orsak till att vi har en massinvandring till Sverige.
    Jag anser att massinvandringen är tänkt att fungera som ett bräckjärn för att kunna montera ner välfärden, sänka lönerna och knäcka facket.
    Det är ju helt uppenbart att vi INTE har råd med massinvandringen ty de enda invandrare som är lönsamma är det som börjar jobba direkt och tjänar bra.
    En massinvandring av lågutbildade kommer aldrig bli lönsam även invandraren jobbar efter ca 7-10 år.
    Beakta också att hela Europa har en massinvandring av islamer sedan ca 20 år.
    Kulturella faktorer, kriminalitet skapar motsättningar mellan olika befolkningsgrupper.
    Polisen tar inga krafttag mot kriminalitet, många invandrare lever på bidrag och ställer krav på att
    övriga samhället skall anpassa sig till deras kultur.
    Allt detta sammantaget gör att det på lite sikt kommer skapa en efterfrågan av en stark man, dvs facism för att kunna hantera ordningen i samhället. Västerländskt krav på rättssäkerhet kan inte effektivt hantera ex vis klanbrottslighet utan mer handfasta metoder krävs.
    Och nog är det så att de flesta väljer lugn och ro istället en demokrati med en epidemiskt växande kriminalitet.
    Och den efterfrågan av en stark kommer växa i hela Europa. Speciellt i länder typ PIGS länderna där nedskärningarna av välfärden gått långt.
    Ex vis i Grekland ringar allmogen Gyllene Gryning för att lugn och ro då det är fruktlöst att ringa polisen.

    • Hej Analytikern!

      Jag håller helt med dig om att Sverige inte har råd med invandringen.
      Situationen med 50 % analfabeter lär naturligtvis aldrig bli lönsam,
      eftersom Sverige som högteknologiskt land aldrig kan erbjuda några jobb
      för analfabeter.
      Däremot tror jag kanske att orsaken till massinvandringen, är långt mycket
      värre än ett försök att bara montera ner välfärden, sänka löner och knäcka
      facket.
      Detta är förvisso vad som händer i sak, men orsaken till detta skeende
      förklarar jag i min artikel Scary News här på Honesty4u.
      Precis som jag förklarar i Scary News, kan den organiserade massinvandringen
      som nu sker till nästan alla västländer knappast vara en slump och ännu mindre
      organiserade av muslimerna själva.

      Jag hoppas jag har fel i mina teorier i Scary News, för det är ett betydligt
      allvarligare hot mot mänskligheten, än några muslimer.

      Tack för ditt tänkvärda inlägg!

      /Lasse Agerstig

  9. hej lasse!jag lyssnade på sista intervjun om journalisters makt i sverige,den var intressant,men lite besviken över att när du frågade om det fanns nåt botemedel mot det som händer här,DET finns ju mms:=)ha en bra dag micke

    • Hej Micke!

      Ja, man skulle ju kunna önska att MMS-dropparna var lika effektiva mot sjuka journalister
      och politiker, som det är mot sjukdomar i kroppen.

      /Lasse Agerstig

  10. Tycker vi lever i en alltför verbaliserad tid. Alla bara pratar och ska höras!
    Vem ska då lyssna, när alla bara pratar?

    Vore nog bättre om vi tänker lite mera och pratar lite mindre.
    Eftertänksamhet kanske man kan kalla det. Somliga kanske kallar det analys.

      • Hej!

        Dina hemsida är både både läs- och tänkvärd. Låt den aldrig tystna!
        Den är bok- och utmärkt.

        Avsåg med verbalisering detta ytliga gapande, en sorts konsistenslöst tyckande utan någon relevans.
        Allt enligt mottot, ”hörs jag så finns jag”.

        imho/emrm.

        • Hej folk_hemmet!

          Nej då, jag ska försöka att få mina ord att bullra ett bra tag till.
          Hjälp gärna till med att lägga ut länkar till min webbsida och tipsa om
          sådant du gillar här.
          Är det något du inte gillar här, så hoppas jag att du tar upp det med mig!

          Tack återigen för dina värmande ord. De betyder mycket!

          /Lasse Agerstig

  11. Bra intervju med ärlige sympatiske Anders BAN71. Ser framvemot mera intervjuer.
    Du gjorde en riktigt bra insats. Vore bra om du kunde göra intervjuer för tex Avpixlat.info, Friatider.se eller Exponerat.info. Det skulle ha bra lyssnarvärde.

    • Tack!
      Kul att höra att du uppskattade intervjun.
      Jag gör gärna intervjuer med folk från Avpixlat.info, Fria Tider eller Exponerat.info,
      eller i princip vem som helst som klarar av att hålla sig till fakta och sanning.
      Jag har själv föreslagit det till dessa vid ett flertal tillfällen och tror precis som du, att
      det skulle medföra ett bra lyssnarvärde.
      Av någon anledning har intresset från deras sida varit närmast obefintligt, och möjligtvis
      kanske det beror på, att de ser min webbsida som en konkurrent istället för ett komplement.
      Det är ju inte så att jag stjäl läsare från deras sidor, utan tvärtom genererar jag oerhört
      många fler läsare till dem, än de flesta.

      Ett bättre alternativ, är kanske att du själv föreslår det i kommentarsfälten hos dessa tre.
      Om deras egna läsare uppmanar dem och påvisar fördelarna med sådana intervjuer, så lär de
      säkert lyssna.
      Lägg ut en länk från min intervjusida, så de kan lyssna på ett smakprov från exempelvis
      BAN71!

      Kanske har du något intressant att framföra själv, och då är du naturligtvis välkommen
      även själv för en intervju. Man behöver inte vara expert eller professor för att få
      uttala sina åsikter i min intervjuhörna. Sunt förnuft och vettiga åsikter räcker långt!

      Välkommen i så fall och även välkommen tillbaka till min webbsida!

      /Lasse Agerstig
      honesty4u@hotmail.se

  12. Instämmer med intervjuen med Anders, Sverige har blivit färglöst och utan smak. Jag är också en av de som är svensk, och ser mig om svensk ,men som bor utrikes och på distans ser den allt mer ihåliga och desperata situationen i Sverige.

    Sverige har ständigt varit på fel väg, men rekordåren 50-60-talet gav relativt lättförtjänta pengar att skapa sig samhällsutgifter med, men också en period att utnyttja den inneboende folkliga förmåga som finns bland svenska folket för utveckling. Sedan kom problemen, som redan på 70-talet resulterade i drastiska politiska lösningar som med devalvering av valutan, sedan kom en ändrad bostadsmarknad som blev en lånemarknad, en mer lössläppt finansmarknad (derrivat, warranter, hedgefonder mm) på småspararnas bekostnad, så har landet sjunkit som en sten allt eftersom.

    Utlänningarna har sedan släppts in och i vissa fall bidragit till att hjälpa Sverige (sliter hårt i olika tillverkningsindustrier), men det stora flertalet utlningar är sedan decenier bidragsjon och enbart en socialdemokratisk valurneröst. Rent historiskt har utlänningarna inget med svenskarnas historia, arv och gemenskap att göra, och kommer aldrig ha det heller, vilket gör deras närvaro i Sverige oönskad.

    Tack för ett bra initiativ med webbsidan ”Din röst”, ser fram emot nya inslag allteftersom.

    • Hej Johan!

      Kul att du gillade mitt initiativ med webbsidan!

      Jag håller med dig fullständigt!
      Det Sverige jag har växt upp i, är borta!
      Det som en gång varit signifikativt för Sverige och svenskarna, sunt förnuft, ärlighet
      och innovativt tänkande, har idag ersatts med ren galenskap, skojeri och apati.

      Frågan är om loppet redan är kört för Sveriges del?
      Jag önskar jag kunde svara NEJ på den frågan, men måste erkänna att jag känner mig
      ytterst tveksam.
      Vi måste dock alla göra vårt bästa och åtminstone försöka!

      Välkommen tillbaka! Jag antar att du bokmärkt sidan i din browser och klickat på
      Follow-knappen.

      Jag kämpar på!

      /Lasse Agerstig

      • Ja då, din sida är bokmärkt.

        För Sverige kommer det gå bra, kännr till flertalet utlännningar som frivilligt lämnat sverige o rest hem, muslimer. Men i vilket fall är hög tid att svenskarna organiserar sig mot ointressant politik och dess tråkiga konsekvenser, dags för ny inriktning!

        • Hej igen Johan!

          Jag hoppas du har rätt i att det kommer att gå bra för Sverige!
          Själv är jag dock inte lika övertygad om det dessvärre.
          Att Sverige behöver en ny politisk inriktning torde vid det här laget vara glasklart.
          Ändå förefaller Reinfeldts ”det sovande folket”, fortfarande slummra djupt.
          Jag vet inte hur högt väckarklockan måste ringa för att dessa ska vakna?

          Vi kämpar på, så får vi se hur det går!

          /Lasse Agerstig

  13. Hej Lasse,
    Det här var ett trevligt initiativ med den här sidan. Det var också intressant att lyssna på BAN71, vars inlägg på Avpixlat.info håller en mycket hög kvalitet.
    Ha det gott nere på phillis, vi kanske ses där någon gång….

    • Hej Nicklas!

      Kul att du gillade min webbsida!
      När det gäller BAN71, så är han kanonduktig på att skriva och mycket kunnig.
      Kommer du hit ner, så är det självklart alltid skoj att träffa nya svenskar här.
      Bara hör av dig, så kanske vi kan sammanstråla.

      Ha det gott själv!

      /Lasse Agerstig

    • Hej Bohol Tarzan!

      Fåfäng som jag är, så lapar jag i mig komplimangerna här. 🙂
      Jag vet kanske inte riktigt om just min del av intervju var så strålande?
      Men BAN71 var däremot strålande, så det var ju lätt att sola sig i hans strålglans.
      Tack å bock ändå för komplimangen! Det värmde!

      /Lasse Agerstig

  14. Bra frågor som tas upp, men tyvärr orkar man inte lyssna på en hel intervju. Det finns ingen struktur på intervjuerna, för mycket allmänt prat, och på tok för lååånnggsamt…

    • Hej Annie!

      Jag håller till viss del med dig.
      Den senaste intervjun blev väldigt lång, men då det är viktiga saker som diskuteras, så måste
      det få ta lite tid.
      Nu är ju varken jag, eller de jag hittills intervjuat professionella, utan vi gör så gott vi kan!
      Med lite övning ska det förhoppningsvis bli bättre. Alla barn i början, vet du!

      Personligen är jag lite emot snabba intervjuer med korvstoppning, som inte ger någon tid för
      eftertanke. Här på Honesty4u ska människor ha rätt att prata till punkt!
      En del gillar det, och en del gillar det inte.
      Ibland måste man även som lyssnare ta sig tid!

      Men som sagt, övning ger färdighet!

      Tack för din åsikt! Den är viktig!

      /Lasse Agerstig

    • Oenig.
      Är tvärt emot trött på modern media, där allt klipps ned till att passa korta tidsintervaller, saker tas ur sin kontext, sammanhanget förloras, folk som i debattprogram alltid blir avbrutna, osv osv.
      Till och med poltikerna anpassar ju sitt språk för att få fram sin politik för korta nyhetsinslag, trots att det kanske inte alls lämpar sig, att försöka förklara komplicerade saker på en kort intervju som ska klippas ned till 30 sekunder.

      Dagens debatter på tv upplevs av mig som, folk som pratar/skriker i munnen på varann, man avbryter varann hela tiden, oneliners, och de som är mest högljudda och och mest PK, får prata mest.

      Tycker det här va bra.
      Och då är jag ändå mtv generation.

      • Hej Andreas!

        Tackar!
        Kul att höra att du gillade intervjun, trots att den var väldigt lång.
        Själv tillhör jag ju inte mtv-generationen, så för mig går allting för snabbt i dagens intervjuer.
        Denna läckra lekamen blev ju aldrig utrustad med den där nya hjärnmodellen X-2000.
        Kul att jag ändå når ut till din generation.

        Tack för din värdefulla feedback.

        /Lasse Agerstig

  15. Det sätter verkligen perspektiv på tillvaron när man hör hur folk i fattigare länder tala om sin vardag. Hur kan kan arbeta 16 timmar om dagen, 7 månader om året i ett främmande land för relativt låg lön (trots allt övertid) när han helst av allt vill vara hemma i Filippinerna med fru och barn.

    Det är därför det är så viktigt att vi inte tar vår rikedom i Sverige för givet. Gör vi det hamnar vi snart i hans situation. Sverige var fattigt för bara 100 år sedan. Det får vi inte glömma.

    • Hej!

      Jo, du har alldeles rätt i din analys av tillvaron.
      Att glida omkring på en räkmacka hela dagarna, ger inga perspektiv.
      Jag tror att folk skulle må bra av att stanna upp ett tag och bara tänka efter.
      Det är inget fel i att ha mycket pengar och man behöver inte ens känna någon tacksamhet
      för det, men man ska veta att den tillvaron inte är självklar och att den kan förändras
      redan imorgon.

      Kul att du gillade min intervju!

      Välkommen tillbaka!

      /Lasse Agerstig

    • Jag har arbetat med Filippinska arbetare i Iran, Irak, Yemen, Saudi och ett par länder till och har massor av vänner från Filippinerna som jag ännu idag har kontakt med.
      Och alla dessa har samma mål med deras strävan och det är att deras familj ska kunna äta sig mätta, ha en dräglig bostad och barnen ska kunna studera.
      Dom alla jag känner har en mycket god moral, och dom är alla mycket seriösa arbetare.

      • Hej fransolsson!

        Jo, jag bor ju för närvarande på Filippinerna och delar helt din uppfattning.
        Filippinaren överlag är en väldigt glad, tacksam och ärlig människa, som alltid
        sätter sin familj i första rummet.
        Det är lätt att trivas här, då man alltid känner sig välkommen överallt.

        /Lasse Agerstig

Uppge bara din e-postadress (visas ej) samt exempelvis ditt förnamn och kommentera sedan här nedan! Ingen inloggning eller medlemskap behövs! Hoppa över allt annat!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.